Od nemohúcnosti k pohybu

O úspešnej crowdfundingovej kampani

Keď nás na jar 2022 oslovila pani Daria Strešňáková s prosbou o pomoc s vydaním vlastnej knihy, vedeli sme, že nás čaká skutočne zaujímavá príležitosť.


Crowdfundingové kampane predstavujú sofistikovaný nástroj komunikácie. V rámci prípravnej fázy je však nevyhnutné vysporiadať sa s otázkou, či je projekt vhodný na crowdfunding. Pani Strešňáková má za sebou operáciu bedrového kĺbu. Po prepustení z nemocnice do domácej starostlivosti bolo nad slnko jasné, že nebude čakať so založenými rukami, až sa stane zázrak a telo sa „samo“ dá do poriadku. Tu sa zrodila myšlienka vydania vlastnej knihy.


To, či bola kampaň nastavená správne sme mohli sledovať hneď po jej spustení. Na základe reakcií sme dokázali zistiť, či je video spracované pútavo, rovnako ako aj grafické prevedenie a celkový vizuál, vrátane hlavnej stránky kampane. Veľkú rolu vo fungovaní kampane zohrali aj odmeny pre ľudí, ktorí sa rozhodli kampaň podporiť. Vždy treba nájsť najefektívnejší spôsob, ako osloviť požadované publikum.

Myšlienka a cieľ

Kniha vznikla na základe osobnej skúsenosti. Náš zámer je taký, aby kniha bola užitočným sprievodcom pre ľudí všetkých vekových skupín po operácii bedrového kĺbu. Pre ľudí, ktorí sa chcú jednoduchým spôsobom znovu rozhýbať a začať žiť svoj život inak – LEPŠIE. “Veríme, že ak by táto kniha pomohla čo i len jednému človeku, tak to má zmysel.” Cieľom kampane bolo vyzbierať 4500 € prostredníctvom crowdfundingovej platformy StartLab.

Stratégia

Crowdfundingová kampaň je neustála komunikácia s verejnosťou. Typické je najmä využitie online marketingových nástrojov, ktoré sú ľahko merateľné. V tejto kampani sme sa zamerali na sociálne siete. Samotný obsah sietí Facebook a Instagram tvorili krátke video spoty, ktorých hlavnou tvárou sa stala herečka a influencerka Karin Haydu. Karin sprevádza diváka príbehom, ktorý stojí za zrodom knihy. Spolu s autorkami knihy vyzýva všetkých ľudí s podobným osudom, aby po výmene boľavého kĺbu využillil svoju druhú šancu na iný, lepší život – život v pohybe.

Vizuál

Modrá farba má výrazný relaxačný účinok a predstavuje pokoj, harmóniu, bezpečie a stabilitu. Vďaka týmto vlastnostiam má modrá farba tendenciu vytvárať pocit dôvery a lojality.

Máte nápad alebo sen?